رابطه یادگیری تئوری و عملی
یکی از دلایلی که باعث می شود زمانی که مطلبی را در سر کلاس می خوانیم در حافظه بلند مدتمان بماند این است که میزان یادگیری افراد در تماس با یک فعالیت عملی مرتبط با آن باعث تسهیل یادگیری می شود زمانی که در کلاس برای ما دروس ساختمان تجهیزات -مدیریت -حتی درس تاریخ کتابداری یا مبانی کتابداری را تدریس می کنند و در این دروس صحبت از مباحثی می شود که متاسفانه ما در ایران فقط به صورت تئوری می خوانیم و امکان یادگیری عملی آن در ایران به این زودی ها امکان پذیر نیست مگر اینکه از این کشور به کشور دیگری رفته و در آنجا به صورت عملی ببینیم .میلی برای گروه بحث آمده بود که سایت کتابخانه های زیبای دنیا را معرفی کرده بود و در این میل از تصویر کتابخانه ای صحبت شده بود که به زنجیر بسته شده بود جالب اینجاست که ما در درس کتابخانه و کتابداری فقط خوانده و حفظ کرده بودیم که در قرون وسطی کتابها به قفسه ها زنجیر شده بودند
و همچنین در درس ساختمان و تجهیزات ما فقط می خواندیم که کتابدار می توند در طراحی کتابخانه به معمار کمک و یاری برساند ایا چنین چیزی واقعآ اتفاق می افتد و کتابداران در طراحی کتابخانه مشارکت دارند و یا نه فقط اینها را ما فقط به عنون یک واحد درسی می خوانیم . برای دیدن عکسهای مربوط به ساختمان و تجهیزات و دیدن کتابخانه های زیبا به این سایت نگاه کنید http://curiousexpeditions.org/?p=78

+ نوشته شده در جمعه بیستم دی ۱۳۸۷ ساعت 11:25 توسط میثم جوان بخت
|